انتقال مال غیر چه مجازاتی دارد؟ کسی که مال غیر را با علم به این که مال شخص دیگری است عینا یا منفعتا بدون مجوز قانونی منتقل کند کلاهبردار است وبه رد اصل مال به صاحبش و 1تا7سال حبس و جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

همچنین انتقال گیرنده که در حین معامله عالم به عدم مالکیت انتقال دهنده باشد اگر مالک از وقوع معامله مطلع شده و تا یک ماه پس از حصول اطلاع اظهاریه برای ابلاغ به انتقال گیرنده و مطلع کردن او از مالکیت خود به اداره ثبت اسناد یا دفاتر دادگاه یا یکی از دوایر دولتی تسلیم ننماید معاون جرم محسوب می‌شود.

انتقال مال غیر چه مجازاتی دارد ؟

منظور از انتقال مال غیر، انتقال حقوقی مانند بیع و اجاره است برخلاف کلاهبرداری در انتقال مال غیر نیازی به حیله و تقلب نیست لذا اگر انتقال گیرنده به عدم مالکیت انتقال دهنده علم داشته باشد جرم انتقال مال غیر محقق است،انتقال مال خود که دیگرب نسبت به آن حقی دارد انتقال مال غیر نیست اگر مالی مشاع باشد ویکی از شرکا بیش از سهم خود بفروشد جرم انتقال مال غیر نیست بلکه اگر خریدار نا آگاه باشد نسبت به خریدار کلاهبرداری است.
اگر شخصی مال دیگری را به خود انتقال دهد انتقال مال غیر نیست بلکه تحصیل مال نامشروع است.

در مورد جزای نقدی اگر مرتکب مال را اجاره داده باشد و بخشی از اجاره را گرفته باشد فقط به میزان مبلغی که گرفته است محکوم می‌شود. درصورت نیاز به گرفتن وکیل کلاهبرداری برای پرونده خود، کیاوکیل همراه شما خواهد بود.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *