با توجه به شرایط پیش آمده برای بازار سکه و ارز و افزایش ناگهانی و افسار گسیخته آن، بسیاری از اقایان برای پرداخت اقساط مهریه همسر خود دچار مشکل شده اند و به دنبال دادخواست تعدیل اقساط مهریه همسر خود می باشند. در این مقاله سعی شده به زبان ساده مراحل کار توضیح داده شود و در صورت نیاز و برای سرعت بخشیدن به امور میتوانید با سپردن کار کاهش اقساط مهریه خود به وکلای مجموعه ما استفاده نمایید.

برای مشاوره با وکیل مهریه کلیک کنید 

دادخواست تعدیل اقساط مهریه

در چند سال گذشته حجم پرونده های مرتبط با مهریه به شکل قابل توجهی در دادگاه های خانواده افزایش یافته است و همین امر موجب گرفتن انرژی و وقت دادگاه برای رسیدگی مجدد به پرونده ای که قبلا بسته شده است میشود ولی با توجه به شرایط حاکم بر کشور و افزایش چند برابری قیمت سکه و ثابت ماندن نسبی حقوق شوهر، تنها کار درخواست کم کردن اقساط مهریه می باشد. و در اکثر موارد قاضی محترم دادگاه خانواده با توجه به شرایط کلی جامعه حکم به تعدیل پرداخت مهریه خواهد داد…

بر طبق قانون کاهش و تعدیل مهریه تبصره 2 ماده 11 قانون که مصوب سال 1393 می باشد داریم:

هر یک از محکوم‌ٌله یا محکومٌ‌علیه می‌توانند با تقدیم دادخواست تعدیل اقساط مهریه، تعدیل اقساط بدهکاری خود را از دادگاه بخواهد. و دادگاه می‌تواند با عنایت به نرخ تورم عمومی کشور براساس اعلام مراجع رسمی یا تغییر در وضعیت معیشت شخص و درآمد محکومٌ‌علیه نسبت به تعدیل میزان اقساط قابل پرداخت اقدام نماید.

همچنین این قانون دو طرفه بوده و در صورتی که وضعیت معیشت شوهر، نسبت به زمان دادگاه بهبود نسبی زیادی پیدا کرده باشد یا قیمت سکه افت محسوسی پیدا کرده باشد! خانم میتواند دادخواست افزایش دریافت اقساط مهریه خود را داشته باشد.

درخواست تعدیل اقساط مهریه

در چه زمانی برای دادخواست تعدیل اقساط مهریه به وکیل مراجعه کنیم؟

1- اگر شما فرصت و زمان کافی برای قدم زدن در راهروهای دادگاه را ندارید و می خواهید تمام امور توسط شخص دیگری ( وکیل مجرب خانواده) انجام شود.

2- در صورتی که از قوانین و تغییرات انها اطلاع کافی ندارید و یا شخص شما از وکیل خانواده استفاده کرده است و شما احساس میکنید ممکن است در حق شما اجحافی صورت گیرد.

در بیش از نیمی از پرونده های این چنینی مشاوره با وکیل و پیگیری دقیق و مسرانه توسط خود شخص می تواند راه گشا باشد. از این رو قبل از هر اقدامی با یک یا چند وکیل خانواده مرتبط مشاوره انجام دهید سپس اقدام عملی و دادخواست تعدیل اقساط مهریه انجام دهید.

به امید اینکه هیچ گاه نیاز به استفاده از این قانون نداشته باشید….

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *