احتمال دارد در اغتشاشات اخیر یکی از نزدیکان یا اعضای خانواده‌ شما دستگیر شده باشند و هیچگونه اطلاعاتی از محل نگهداری آنها نداشته باشید. با مطالعه راهنمای خانواده های بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کرده و گرفتن پاسخ سوالات خود ادامه مطلب را از دست ندهید.

گروه حقوقی کیا وکیل با داشتن تجربه ۱۵ ساله در چنین پرونده هایی و موفقیت بالا در نتیجه گیری آماده است تا نهایت تلاش خود را در سبکتر کردن پرونده امنیتی و سیاسی شما را به کار گیرد. توجه داشته باشید هرچه سریعتر اقدام به تماس با ما و سپردن پرونده حقوقی و سیاسی خود به وکلای ما انجام دهید نتیجه بسیار بهتری گرفته و از عواقب بعدی و سنگین تر شدن جرم جلوگیری می کنید.

پس از دستگیری در اغتشاشات باید به کجا مراجعه کرد

به‌طورکلی محل نگهداری افراد بازداشت‌شده اغتشاشات می‌تواند در بازداشتگاه‌های غیررسمی تا زندان‌های رسمی باشد. درواقع این موضوع به تعداد افراد دستگیرشده در مکان‌های مختلف بستگی دارد. در این روزها که افراد بسیاری دستگیر می‌شوند، بعد از انجام غربال اولیه، تعدادی از افراد بی‌سابقه و دارای مجازات کمتر، آزاد می‌شوند. درصورتی‌که افراد باسابقه بازداشت‌شده و یا افرادی که به همراه سنگ، سلاح سرد و موارد دیگر بازداشت شده‌اند، به سرعت آزاد نمی‌شوند. معمولا این افراد را به زندان‌های رسمی انتقال می‌دهند.

پس با توجه به راهنمای خانواده های بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر و کسب اطلاعات بیشتر باید بعد از مطلع‌شدن از دستگیری عزیزان، به دادگاه انقلاب، دادگستری و دادسرای شهر خود مراجعه کنید. به عنوان مثال در شهر تهران باید به دادسرای اوین مراجعه کرد.

ناگفته نماند که در برخی از موارد می‌توانید به پلیس امنیت شهر خود مراجعه کرده، اما در صورت نگرفتن پاسخ روشن باید چندین بار به محل موردنظر مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این ندادن اطلاعات، نتیجه دستگیری تعداد بسیار بالای معترض‌ها و داشتن جرم امنیتی است. پس بهتر است پیگیری این موارد را به یک وکیل حقوقی مجرب بسپارید تا به صورت قانونی و علمی پیگیر پرونده دستگیرشده باشد.

تجمعات خیابانی و دستگیر شدن توسط نیروهای امنیتی

نکته بسیار مهم پس از دستگیری در اغتشاشات

معمولا اطرافیان و خانواده فرد بازداشت‌شده به‌وسیله نهادهای انتظامی و امنیتی مورد بازجویی قرار می گیرند که آزادی و اطلاع‌رسانی عزیزشان به تاخیر افتاده یا برای خود دردسر ایجاد می‌کند. تجربه نشان می‌دهد که با علم این نهادها به میزان اهمیت جرم صورت گرفته، این بازجویی ها صورت می‌گیرد که برای رسیدن به مبدا این امور است.

در این روزها که اغتشاشات در جریان است، در صورت دستگیری فرزند خود در خیابان، احتمال مواجه شدن با اتهامات مختلف وجود دارد. پس در گرفتن یک وکیل مجرب درنگ نکنید تا از آسیب های بیشتر جلوگیری به عمل آید.

دستگیری افراد معترض در تجمعات خیابانی توسط نهادهای مختلف

پیدا کردن سایر خانواده‌های بازداشت‌شدگان

در هنگام مراجعه شما به زندان‌های مختلف، اماکن، دادسرا و دادگاه برای اطلاع از وضعیت فرد دستگیرشده، مسلما با خانواده‌های دیگر در شرایط مشابه آشنا می‌شوید. بهتر است از این آشنایی و ارتباط استفاده کنید. اطلاع از نحوه و دلیل بازداشت فرزندتان می تواند کمک شایانی به سبک تر کردن جرم امنیتی و سیاسی وی بکند.

این نوع اطلاعات باعث داشتن امکانات بیشتر برای اطلاع از وضعیت عزیز بازداشت‌شده شما می‌شود و در صورت آزادی افراد، احتمال دارد درباره افراد بازداشت‌شده و شرایط وی، اطلاعاتی به شما بدهند. پس برقراری ارتباط با سایر خانواده‌ها باعث می‌شود که در مقابل بی‌خبری کمتر احساس ترس، تنهایی  داشته باشید.

مراجعه به در بازداشتگاه و اشنایی با سایر بستگان افراد زندانی

وکلای حقوقی مجرب و کاربلد را پیدا کنید

در کشور ایران روندهای قضایی سیاسی و امنیتی متفاوت با جرایم عادی است، اما در صورت آشنایی با حقوق شهروندی و کمک گرفتن از وکلای مجرب، امکان نتیجه گیری مطلوب از پرونده سیاسی بسیار آسان تر می‌شود. در حال حاضر در بین سردرگمی‌ روزها، اضطراب و ساعات ابتدایی بازداشت، بودن یک وکیل کیفری به خانواده اطمینان و آرامش خوبی به مسیر پرونده می‌دهد.

در حال حاضر اکثر وکلای کیا وکیل، با دریافت هزینه بسیار معقول پرونده‌های افراد بازداشت‌شده در تجمعات خیابانی را قبول می‌کنند. توجه داشته باشید که به صورت معمول وکیل اجازه حضور در دوره بازپرسی و بازجویی را ندارند، اما در مورد وضعیت فرد بازداشتی می‌توانید با وکیل حقوق ما مشورت کنید. ناگفته نماند که تاکید بر گرفتن وکیل حقوقی به این معنی است که وکلای مورداعتماد سیستم قضایی در این شرایط نمی‌توانند به شما کمک کنند و احتمال دارد باعث سنگین شدن پرونده شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی راهنمای خانواده های بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر بپردازیم. احتمال دارد در تجمعات خیابانی عزیزان یا نزدیکان شما دستگیر شوند، پس برای پیگیری روند پرونده و رفع مشکلات باید اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشید. اگر از مکان نگهداری اطلاع ندارید، برای جلوگیری از بیشتر شدن اتهامات و سنگین شدن پرونده، حتما با وکلای مجرب کیا وکیل ارتباط داشته باشید.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *