یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر فردی بیفتد، گم کردن تلفن همراه و سرقت گوشی است. ما معمولا اطلاعات زیادی در تلفن‌هایمان داریم که مدام به آن‌ها مراجعه می‌کنیم، برای همین گم کردن تلفن همراه می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های ما را مختل کند. برای همین امروز به راهکارهای ردیابی گوشی سرقتی و گوشی‌‌های گمشده می‌پردازیم.

چندین و چند برنامه و نرم افزار وجود دارند که با نصب کردن آن‌ها روی تلفن همراهتان می‌توانید درصورت مفقود شدن آن را ردیابی کنید. برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند از راه دور صدای تلفن شما را تا انتها زیاد کنند و کاری کنند که تلفن شما تا پنج دقیقه یکسره زنگ بخورد یا تمام اطلاعاتش پاک شود!

با نصب این نرم افزارها تا حد زیادی خیالتان آسوده می‌شود و اگر تلفنتان به هر صورت مفقود یا از شما دزدیده شد می‌توانید آن را پیدا کنید.

نرم افزار ردیاب گوشی گمشده Famisafe

با ویژگی‌هایی که این برنامه پرکاربرد دارد (حساسیت و دقت بالا، توانایی اعلام موقعیت زنده و…) بی‌تردید یکی از بهترین برنامه‌های ردیابی گوشی‌های گمشده است. تنها شرط کمک برنامه Famisafe به شما این است که از قبل آن را روی تلفن خود نصب کرده باشید.

نرم افزار ردیاب سرقت گوشی گمشده Famisafe

با وجود این برنامه می‌توانید موقعیت فرزندان خود را متوجه شوید و اگر تلفن یا تبلت خود را گم کردند، به سادگی و بدون مشکل آن‌ را پیدا کنید. برای پیدا کردن دستگاه به کمک این برنامه پنج مرحله زیر را دنبال کنید.

  • برنامه Famisafe را حداقل روی دو دستگاه نصب کنید.
  • حساب کاربری خود را در برنامه بسازید. شما می‌توانید روی هر دو دستگاه خود یک حساب کاربری داشته باشید.
  • از طریق برنامه دستگاه‌ها را به یکدیگر متصل کنید. نوع دستگاه و اطلاعات دیگری را که درخواست شده وارد کنید. همچنین می‌توانید بخش‌هایی از تنظیمات دستگاه را طبق میل خود تغییر دهید.
  • با استفاده از این برنامه می‌توانید به موقعیت آنلاین دستگاه دیگر دسترسی داشته باشید، برنامه‌های خاصی را مسدود یا فعال کنید، صفحاتی از اینترنت را فیلتر کنید و حتی به صفحه اصلی دستگاه دسترسی داشته باشید.
  • از پنل سمت چپ می‌توانید به موقعیت حال حاضر تلفن و تاریخچه موقعیت‌هایی که قبلا در آن‌ها حضور داشته دسترسی داشته باشید.

کمک گرفتن از سامانه همیاب

اگر گوشی شما به سرقت رفته، می‌توانید با مراجعه به سامانه همیاب ۲۴ که زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و کلانتری‌های سراسر کشور است پلیس را نیز از به سرقت رفتن تلفن خود مطلع کنید.

بعد از ثبت اطلاعات تلفن همراه خود باید نسبت به ثبت شماره IMEI تلفن خود اقدام کنید تا ردیابی تلفن شما در سامانه همیاب فعال گردد. از فواید انجام این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی
  • جلوگیری از خرید و فروش و خارج شدن تلفن شما از مرزهای کشور
  • جستجوی تلفن شما بین اقلام کشف و ضبط شده توسط پلیس و مطلع کردن شما

روش دوم ردیابی گوشی‌های گم شده: استفاده از برنامه Find My Device گوگل

اگر سیستم عامل تلفن همراه شما اندروید است، می‌توانید با استفاده از برنامه Find My Device به راحتی موقعیت تلفن همراه‌ خود را پیدا کنید. برای این کار باید یک اکانت جیمیل داشته باشید که با مرورگر گوگل تلفتان در ارتباط یا به اصطلاح Sync باشد.

ردیابی گوشی‌های گم شده: استفاده از برنامه Find My Device گوگل

برای ردیابی گوشی‌های گمشده از طریق این برنامه مراحل زیر را طی کنید:

  • بعد از باز کردن برنامه فروشگاه پلی یا Google Play این برنامه را دانلود کنید.
  • همچنین می‌توانید قسمت تنظیمات موبایل خود را باز کنید و با رفتن به بخش امنیت گزینه Remotely locate this device را فعال کنید.
  • در ادامه می‌توانید در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن‌تان به سایت گوگل مراجعه کنید و جیمیل سینک شده روی دستگاه گم شده‌تان را در آن ‌جا وارد کنید.
  • بعد بلافاصله به موقعیت تلفن همراه‌تان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از طریق همان صفحه تلفن‌تان را قفل کنید همه اطلاعاتتان را پاک کنید یا کاری که تلفتان به مدت پنچ دقیقه با بلندترین صدای ممکن زنگ بخورد.

روش سوم ردیابی گوشی‌های گمشده: برنامه  Find my iPhone

درست مانند اندروید و ساز و کاری که شرکت گوگل برای یافتن دستگاه‌های گمشده تدارک دیده، شرکت اپل نیز برنامه‌ای با عنوان «آیفون من را پیدا کن» ارائه کرده که کمک می‌کند شما دستگاه آیفون گمشده یا دزدیده شده‌تان را به راحتی پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید از خدمات این سرویس استفاده کنید قدم‌های زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شده و بخش iCloud را باز کنید.
  • در ادامه گزینه Find My iPhone را لمس کنید تا به صورت فعال در بیاید.
  • هر زمان که تلفن همراه‌تان را گم کردید یا به هر صورت به آن دسترسی نداشتید، می‌توانید وارد سایت iCloud شوید و با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری مربوط دستگاه‌تان وارد صفحه اصلی شوید.
  • در مرحله بعد می‌توانید با انتخاب کردن گزینه Find My iPhone و انتخاب دستگاه مورد نظرتان به موقعیت دقیق تلفن ‌همراه دسترسی داشته باشید.

ردیابی گوشی‌های گمشده: برنامه  Find my iPhone

روش چهارم ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده

درصورتی که اطمینان دارید تلفن همراه شما به سرقت رفته، گذشته از راه‌هایی که پیشنهاد شد مراجعه به مراجع قانونی و قضایی نیز از بهترین و ضروری‌ترین راه‌هایی است که بهتر است انجام دهید. بعد از اطمینان یافتن از به سرقت رفتن تلفن‌تان به یکی از مراکز اپراتور سیم‌کارت خود یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید تا سیم کارت خود را از اعتبار ساقط کنید.

در ادامه همانطور که در نکته‌ای که بالاتر ذکر کردیم با ارائه  IMEI تلفن خود به دفتر پیشخوان دولت اجازه دهید تا اطلاعات شما در سامانه همیاب ثبت شود تا از فوایدی که ذکر شد بهره‌مند شوید.

روش چهارم ردیابی گوشی‌های گمشده

در مرحله بعد می‌توانید با مراجعه به کلانتری شکایت خود را نسبت به سرقت تلفن خود ثبت کنید. دقت کنید که بعد از ارائه کد  IMEI تلفن همراه خود یک فیش از پیشخوان دریافت خواهید کرد که نگهداری آن تا زمان کشف محل تلفن شما ضروری خواهد بود.

نتیجه‌گیری

به سرقت رفتن یا گم شدن تلفن همراه می‌تواند بسیار دردسر ساز و آزار دهنده باشد. با این حال برای پیدا کردن محل گوشی تلفن همراه راه‌هایی وجود دارد که در این مطلب ذکر کردیم. جا دارد در انتهای مطلب ذکر کنیم علاوه بر پیگیری موقعیت تلفن خود و از استفاده از برنامه‌های ردیابی گوشی‌های گمشده، اقدام به ثبت کردن اطلاعات خود در سامانه همیاب می‌تواند بسیار بسیار کمک کننده باشد.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *