طلاق و فروپاشی خانواده، پیامد اصلی ازدواجهای زیر 18 سال

کارشناسان اجتماعی و روانشناسان معتقدند: جدایی زوجین و طلاق و فروپاشی خانواده از پیامدهای اصلی ازدواج افراد در سن پایین و ازدواج زیر 18 سال است.

به گزارش ایرنا تولد، ازدواج و مرگ سه واقعه مهم زندگی ادمی است که در بین این وقایع تنها مقوله ازدواج انتخابی است ازدواج در تمام طول بشریت جزء حقوق قانونی افراد بوده درحالیکه بسیاری از دختران و پسران از حق انتخاب در زمینه ازدواج برخوردار نبوده و اجبار می گردند در سنین کم ازدواج کنند اگرچه آنها ممکن است در مراسم ازدواج رضایت خود را اعلام کنند ولی به خاطر سن و سال پایین در واقع درک و فهم درستی از ازدواج نداشته و موافقت آنها ناشی از شرایط اطراف است.

برای مشاوره با وکیل خانواده کلیک کنید 

 

طلاق و فروپاشی خانواده، پیامد اصلی ازدواجهای زیر 18 سال

طلاق و فروپاشی خانواده

ازدواج زیر 18 سال به دو صورت اجبار خانواده ها (پدر مادر) و فشار خود افراد بدلیل درگیری های عاطفی رخ می دهد که در هر دو صورت این عروس و دامادهای کوچک هستند که در اینده نزدیک گرفتار مشکل بسیار می شوند ،البته خوشبختانه امروزه ازدواج به صورت اجباری خیلی کمرنگ تر از گذشته شده است و در حالت دوم خانواده ها از ترس آبرو تن به خواسته فرزندشان می دهند و آنها در کمال کم تجربگی و با خیالی باطل و دقت کم پا در راهی می گذارند که برگشتی در آن حداقل در فرهنگ ایرانی وجود ندارد.

به عقیده برخی از افراد زن هر چه کم سن و سال تر باشد زندگی با او راحت تر میشود، به طوری که بیشتر مادران دوست دارند دارند عروس کم سن و سال داشته باشند تا به روش خود وی را تربیت کنند و عده ای از مردم نیز بر این باورند که ازدواج در سنین پایین موجب می شود که فرزندشان دنبال کارهای خلاف شرع نرود. یک کارشناس حوزه پیشگیر بهزیستی استان بوشهر گفت: یکی ازخاستگاه های مهم بروز مسایل اجتماعی مختلفی که امروز گریبانگیر دختران و پسران است، ریشه در پدیده و دوران کودکی دارد.

فروغ زاهدی افزود: از بین مسایل مختلفی نظیر سوء تغذیه، کمبود شیرمادر، بی سرپرستی، بی هویتی فرزندان خارج از ازدواج رسمی، فقدان خدمات بهداشتی و درمانی لازم، بیسوادی، بهره کشی جسمی و جنسی، ازدواج کودک یکی از مهمترین مواردی است که گریبان دهها هزار دختر و پسر واقع در سن کودکی را گرفته و به خطر انداخته است. وی اضافه کرد: با پیشگیری از این مساله (ازدواج زیر 18 سال) می توان میلیون ها کودک را از ورطه فقر و محرومیت رها ساخت.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *