قوانین پیش فروش ساختمان و شرایط خاص

براساس قوانین پیش فروش ساختمان اگر مساحت آپارتمان براساس صورت محلی تفکیکی بیش از مساحت مقرر در قرارداد پیش فروش درآید راه حل قانونی چیست؟ سوالی از قوانین ملکی که گروه وکالت کیاوکیل در این پست به ببرسی جوانب آن می‌پردازد. درصورت نیاز به یک وکیل دعاوی ملکی در تهران با کیا وکیل در تماس باشید.

براساس قوانین پیش فروش ساختمان

باید گفت پیش خریدار حق فسخ دارد مشروط بر این که اختلاف مساحت بیش از 5 درصد باشد زیرا طبق ماده 7 ق.پیش فروش ساختمان درصورتي که مساحت بنا براساس صورت مجلس تفکیکی کمتر یا بیشتر از مقدار مشخص شده در قرارداد باشد مابه التفاوت براساس نرخ مندرج در قرارداد مورد محاسبه قرار خواهد گرفت لیکن چنانچه مساحت بنا تا 5درصد افزون بر زیر بنای مقرر در قرارداد باشد هیچ کدام از طرفین حق فسخ قرارداد را ندارند.

در صورتی که بیش از 5درصد باشد فقط خریدار حق فسخ دارد. چنانچه مساحت واحد تحویل شده کمتر از 95درصد مقدار توافق شده باشد پیش خریدار حق فسخ قرارداد را دارد یا می‌تواند خسارت وارده را بر پایه قیمت روز بنا و بر اساس نظر کارشناسی از پیش فروشنده مطالبه کند. ضمنا اگر در قرارداد پیش فروش ساختمان عملیات ساختمانی متناسب با مفاد قرارداد، پیشرفت نداشته باشد پیش خریدار می‌تواند پرداخت اقساط را منوط به ارائه گزارش پیشرفت کار از طرف مهندس ناظر ساختمان‌ کند.

لذا طبق م12 ب.پیش فروش ساختمان در صورتی که عملیات ساختمانی متناسب با مفاد قرارداد پیشرفت نداشته باشد،پیش خریدار می‌تواند پرداخت اقساط را منوط به ارائه تاییدیه مهندس ناظر مبنی بر تحقق پیشرفت از سوی پیش فروشنده نماید و مهندس ناظر مکلف است به تقاضای هریک از طرفین ظرف یک ماه گزارش پیشرفت کار را ارائه نماید.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *