وکیل تغییر نام و اسم

وکیل تغییر نام و اسم – یکی از موضوعاتی که جدیدا در جامعه رشد پیدا کرده است بحث تغییر نام و اسم می باشد که مخصوصا برای دهه شصت و هفتاد بسیار جذاب می باشد و در این میان خانم ها معمولا مایل تر به تغییر نام خود هستند که در این بین بعضی مشکلات خودنمایی خواهند کرد به طور مثال اسامی ائمه اطهار و برخی نام های خاص که قالبا اسم عربی هستند از نظر قانونی غیر قابل تغییر می باشند مگر با رای مستقیم دادگاه ( نه اداره ثبت احوال) که موضوع را کمی پیچیده تر میکند.

برای دریافت جزییات بیشتر در این مورد و مشاوره رایگان با وکیل تغییر نام ما لطفا به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید. حداقل زمان مورد نیاز برای تغییر نام توسط وکیل دو هفته می باشد.

برای مشتوره با وکیل خانواده کلیک کنید

وکیل اشنا به امور ثبت احوال وکیل تغییر نام و اسم

1- مشاوره تلفنی یا حضوری: بسیاری از خواسته های اشخاص از نظر قانونی غیر قابل انجام بوده و با یک مشاوره دقیق و صادقانه تکلیف فرد مشخص میشود و تکلیف کار شخص مشخص میشود.

2- انجام امور مربوط به ثبت احوال معمولا بسیار وقت گیر و زمان بر بوده که وکیل آشنا به اداره ثبت احوال میتواند در مدت زمان بسیار بسیار کمتری این کارها را انجام دهد.

3- برای تغییر نام در اکثر موارد باید از طریق دادگاه اقدام شود که بسیاری از افراد برای رفتن به دادگاه و دادگستری احساس خوبی نخواهند داشت که با انتخاب وکیل، تمام امور لازم و حتی مراجعه نهایی به اداره ثبت احوال میتواند توسط وکیل وی انجام شود.

وکیل برای تغییر نام و اسم

قوانین تغییر نام و اسم

به موجب رای وحدت رویه مقرر در سال 1362 و اجرای کنونی دادگاه ها، تغییر نام و اسم در صلاحیت محاکم عمومی دادگستری و دادگاه های حقوقی بوده و برای شروع کار شخص که میخواهد وکیل تغییر نام کوچک یا نام خانوادگی انجام دهد، یا همان خواهان باید با در دست داشتن مدارک هویتی خود (شناسنامه و کارت ملی) به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و دادخواست خود مبنی بر تغییر نام را تنظیم و ارائه نمایید. (متن دادخواست وکیل تغییر نام و اسم در سایت موجود می باشد.) البته به جز مدارک ذکر شده، باید استشهادیه تنظیم شود که توسط 4 نفر از نزدیکان یا دوستان شخص امضا شده باشد.

معمولا شخص یا همان خواهان میتواند دادخواست خود را در محل اقامت و شهرستان خود به دادگاه ارائه نماید تا برای احضار شهود و پیگیری های بعدی خواهان دچار مشکل نشود. با این حال در صورتی که شخص برای امور ثبت احوال مثل همین تغییر نام بخواهد از وکیل برای تغییر نام استفاده کند، میتواند از هر جای کشور اقدام نمایید. با توجه به تجربه شخصی ما بعضی از شهرستان ها سخت گیری بیشتری در این مورد انجام داده و بعضی شهرستان های دیگر کمتر…

بعد از ارسال مدارک مورد نیاز توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی و تشکیل دادگاه بنا به درخواست خواهان که طرف رو به روی آن باید اداره ثبت احوال باشد، جلسه رسیدگی تشکیل شده و شخص باید شهود خود را به دادگاه معرفی نماید. پس از برگزاری این جلسه و اعلام رای نهایی (یا همان حکم) تا 20 روز پس از ابلاغ دادنامه امکان اعتراض به حکم و تجدیدنظر خواهی وجود خواهد داشت که در صورت اعتراض، به دادگاه تجدید نظر همان استان ارجاع داده خواهد شد.

برای گرفتن وکیل تغییر نام و اسم لطفا با دفتر وکالت ما تماس حاصل فرمایید.

و در نهایت با توجه به محل سکونت خواهان و جایی که شناسنامه خود را تحویل گرفته است( محل صدور شناسنامه)، حکم دادگاه به اداره ثبت احوال همان منطقه ابلاغ میشود و در اکثر موارد مورد تایید قرار گرفته و بدون درخواست دادگاه تجدید نظر، اجرایی میشود.

وکیل تغییر نام و اسم

نکات مهم در مورد تغییر نام و وکیل تغییر نام و اسم

الف: بعضی از نام ها ممنوع بوده و در صورتی که به هر دلیلی در گذشته ثبت شده باشد، شخص بدون نیاز به دادگاه می‌تواند مستقیما به هیئت حل اختلاف ثبت احوال مراجعه کرده و درخواست خود را تقدیم کند.

ب: در صورتی که جنسیت شخص نیز در شناسنامه اشتباه ثبت شده باشد بدون نیاز به مراجعه دادگاه، میتواند مستقیما به اداره ثبت احوال رجوع کند و درخواست تصحیح شناسنامه و مدارک هویتی خود را بدهد.

ج: برای تغییر نام خانوادگی مطابق با ماده 40 قانون ثبت احوال، با تصویب سازمان ثبت احوال خواهد بود.

د: فرزند کبیر هر خانواده می تواند مستقلا درخواست تغییر نام خانوادگی خود را داشته باشد. (برای دریافت جزییات بیشتر ماده 41 قانون ثبت احوال و تبصره های آن را مطالعه فرمایید)

برخی از نام هایی که اشخاص می‌خواهند در شناسنامه خود عوض بشود عبارت است از: تغيير نام کبري – تغيير نام سکينه – تغيير نام صغري – تغيير نام مذهبي – تغيير نام فاطمه – تغيير نام رقيه – تغيير نام معصومه – تغيير نام زهرا – تغيير نام زينب – تغيير نام صديقه – تغيير نام عربي به فارسي که برای همیه این امور همواره می‌توانید از وکیل ثبت احوال مجرب یا وکیل تغییر نام و اسم کمک بگیرید. هزینه وکیل برای تغییر نام با توجه به کارهایی که میتواند انجام دهد بسیار منصفانه خواهد بود.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *