وکیل حضانت و سلب حضانت بخش اول

لغو حضانت از هرکدام والدین چگونه ممکن است؟ کودکان آسیب پذیرترین اشخاص در میانه ی جدال های خانوادگی می باشند، آنها اغلب در کشمکش های والدین فراموش شده و به علت ناتوانی در درک موقعیت و شرایط و همچنین عجز از مدیریت بحران پیش آمده، صدمات جبران ناپذیری را متحمل می شوند و مع الاسف شرایط از آنجا برای آنان سخت تر می گردد که پس از جدایی زوجین، وسیله ای جهت انتقام از شکست ها و ناکامی های والدین خود در طلاق میگردند.
از این رو ما نیز به تاسی از قانونگذار، شرط نخست و مهم در حضانت فرزند را رعایت “مصلحت” طفل می دانیم. درصورت نیاز به وکیل خانواده در تهران جهت گرفتن حضانت و مشاوره با گروه کیا وکیل در تماس باشید.

وکیل حضانت

برای مشاوره با وکیل ملکی کلیک کنید

وکیل حضانت فرزندان

قبل از هرگونه اقدام و استخدام وکیل حضانت ، به والدین توصیه می شود شرایط فرزندان خود را به دور از اختلافات فی مابین بررسی کرده و هر آنچه به مصلحت و آرامش آنان نزدیک تر می باشد را مدنظر قرار داده و بر آن توافق نمایند. وکیل حضانت اما با این حال، مواردی نیز وجود دارد که شخص دارای حق حضانت صلاحیت نگهداری فرزند را دارا نمی باشد، قانونگذار در ماده 1173 قانون مدنی برخی موانع حضانت را برمیشمارد:

1- اعتیاد زیان آور به الکل، مواد مخدر و قمار

2- اشتهارد به فساد اخلاق و فحشاء

3- ابتلا به بیماری های روانی با تشخیص پزشک قانونی

4- سواستفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فسادو فحشاء، تکدی گری و قاچاق

5- تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف

و…

از جمله مواردی هستند که اگر صحت جسمانی و یا تربیت اخلاقی طفل را چه از طرف مادر و چه از طرف پدر در خطر قرار دهد، موجبات سلب حضانت را فراهم می آورند. همچنین قانونگذار در ماده 1170  همان قانون دو عامل “ازدواج “و “جنون” را از موارد سقوط حق حضانت مادر میداند. اما آیا تنها با این موارد می توان حق حضانت طفل را از یکی از والدین سلب نمود؟!

ادامه مطلب وکیل حضانت و سلب حضانت ….

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *