وکیل پلیس فتا کیست و آشنایی با وظایف آن

وکیل پلیس فتا از موضوعات جدید است که طی چند سال اخیر مطرح شده و به نیاز مردم جهت انجام امور رسیدگی در پلیس فتا می پردازد. با توجه به پیشرفت فضای مجازی و ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند امور خود را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند. اینترنتی بودن خدمات، کار مردم را سریع‌تر و راحت‌تر ساخته و افراد می‌توانند بدون نوبت و به‌صورت منظم از خدمات اینترنتی بهره‌مند شوند. اما این موضوع مشکلاتی نیز دارد؛ در هر حوزه، سودجویانی برای فریب مردم وجود دارند که فضای مجازی از این موضوع مستثنی نیست.

جمهوری اسلامی ایران به‌منظور نظارت بر فضای اینترنت و رسیدگی به جرائم اینترنتی، یک واحد انتظامی را به‌نام پلیس فتا ایجاد کرده‌ است و وکیل‌هایی نیز در این حوزه به پیگیری شکایات مردم در زمینه کلاهبرداری‌های اینترنتی و جرائم مربوط به فضای مجازی می‌پردازند. وکیل پلیس فتا (وکیل سایبری) و دارای پروانه وکالت بوده و وظایف او در حیطه پیگیری و رسیدگی به جرائم رایانه‌ای است. در این مطلب با وظایف وکیل پلیس فتا و چگونگی پیگیری شکایات اینترنتی آشنا می‌شوید.

حوزه کاری و جرایم مربوط به وکیل پلیس فتا کدامند؟

پلیس فتا برای نظارت و ردیابی جرائم اینترنتی ایجاد شده‌ است. در صورتی که با کلاهبرداری اینترنتی مواجه شدید، می‌توانید به این نهاد مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنید یا از وکیل پلیس فتا گروه وکلای کیا وکیل کمک بگیرید. به این ترتیب به انواع شکایات شما در حوزه فضای مجازی رسیدگی کرده و با توجه به قوانین فتا، در صورت ثابت شدن جرم، آن را پیگیری می‌کنند. موارد زیر توسط وکلای پلیس فتا قابل ‌پیگیری هستند:

  • هک شدن و دسترسی غیرمجاز به‌حساب های بانکی مردم
  • رعایت ‌نکردن حریم شخصی مجازی افراد و هک کردن یا منتشر کردن اسناد و یا عکس‌های خصوصی بدون اجازه‌ی فرد
  • دزدی، فیشینگ و هر گونه کلاهبرداری اینترنتی
  • جاسوسی اینترنتی
  • ترویج فساد و تشویق مردم به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در اینترنت
  • خلل ایجاد کردن در انواع سامانه‌های اینترنتی
  • استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌المللی
  • نشر دروغ و اکاذیب و یا بازی‌کردن با ابروی افراد در فضای مجازی
  • تهدید شدن در فضای مجازی

 موارد قابل‌پیگیری توسط وکیل پلیس فتا کدامند؟

بهترین وکیل پلیس فتا در تهران

قوانین مربوط به جرائم رایانه‌ای، نوپا و نسبتاً جدید هستند و یافتن یک وکیل خوب در این زمینه کار آسانی نیست؛ زیرا ممکن است وکیل پلیس فتا نتواند صرفاً بر اساس قوانین جرائم اینترنتی پرونده شکایت را به سرانجام برساند. به‌طور کلی، می‌توان گفت که وکیل پلیس فتا باید به قوانین تمامی حوزه‌های حقوقی و سایبری مسلط باشد؛ زیرا فضای مجازی بسیار گسترده ‌است و نمی‌توان بخش‌های مختلف آن را تفکیک کرد. بنابراین، هنگام انتخاب وکیل به این نکته توجه داشته ‌باشید که وکیل مورد نظر شما به کلیه قوانین حقوقی تسلط داشته ‌باشد و همچنین، دارای سابقه فعالیت بالایی در این زمینه‌ها باشد.

وکیل پلیس فتا چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

یکی از خدماتی که این وکیل به شما ارائه می‌دهد، امکان مشاوره گرفتن قبل از شکایت در مورد جرم صورت‌ گرفته است. وکیل به‌دلیل داشتن دانش حقوقی بالا و تجربه در مورد جرائم اینترنتی، می‌تواند به موفقیت پرونده و به سرانجام رساندن شکایت شما و در نتیجه مجازات مجرم، کمک کند. فضای مجازی و حوزه جرائم اینترنتی بسیار گسترده هستند و گاهی نمی‌توان جرم اینترنتی را اثبات کرد. به این‌ترتیب، یاری‌ گرفتن از یک وکیل باتجربه و باسواد حقوقی بالا برای ثبت و پیگیری شکایت، اهمیت بالایی دارد.

چگونه از وکیل پلیس فتا کمک بگیریم؟

زیان‌دیده به دو طریق حضوری و غیرحضوری می‌تواند از وکیل پلیس فتا کمک بگیرد و شکایت خود را پیگیری کند؛ در ادامه به شرح دقیق این دو روش می‌پردازیم:

مراجعه و مشاوره حقوقی حضوری

در صورت مواجه‌شدن با کلاهبرداری اینترنتی یا تهدید شدن در فضای مجازی و داشتن شکایت در حوزه جرائم رایانه‌ای، می‌توانید به دفتر وکلای پلیس فتا مراجعه کرده و موضوع را با وکیل مطرح کنید. موضوع شکایت شما به‌طور دقیق از لحاظ حقوقی بررسی و تحلیل می‌شود و وکیل به شما راه‌حل‌های حقوقی مناسب را ارائه می‌دهد و در صورت ثبت شکایت، بر اساس قوانین فتا آن را پیگیری می‌کند.

تماس و مشاوره غیرحضوری تلفنی

در صورتی که امکان مراجعه حضوری به دفاتر وکلای پلیس فتا یا دفاتر خدمات الکترونیک قضائی وجود نداشته ‌باشد، می‌توانید به‌صورت تلفنی یا از طریق گوشی موبایل خود و مراجعه به سایت‌های حقوقی موضوع را با وکیل در میان گذاشته و شکایت خود را پیگیری کنید و از تمام راه‌حل‌های حقوقی برای حل مشکل خود آگاه شوید.

وکیل پلیس فتا چه خدماتی را ارائه میدهد؟

نقش کمک گرفتن از وکیل پلیس فتا در موفقیت در شکایات

وکیل پلیس فتا می‌تواند تمامی راه‌حل‌های حقوقی مناسب جرم رایانه‌ای صورت‌گرفته را بررسی کند و پرونده را به سرانجام برساند. ممکن است وکیل های حوزه‌های دیگر نتوانند شما را در موفقیت نتیجه شکایت یاری کنند، زیرا قوانین مربوط به جرائم اینترنتی با قوانین حوزه‌های حقوقی دیگر متفاوت است و وکیل مربوطه باید دانش و تجربه عملی بالایی در زمینه قوانین فضای مجازی و دیگر حوزه‌های حقوقی داشته‌ باشد.

معمولاً توصیه می‌شود که برای هر شکایت از وکیل متخصص در همان زمینه استفاده شود، اما به‌دلیل گستردگی فضای مجازی، وکیلی می‌تواند به شما در موفقیت پرونده کمک کند که تمامی راه‌حل‌های حقوقی در همه زمینه‌ها را بشناسد و به آن‌ها تسلط کافی داشته ‌باشد؛ بنابراین وکلای متخصص دیگر حوزه‌ها نمی‌توانند کمک زیادی به شما کنند و اهمیت مراجعه به وکلای پلیس فتا در این‌جا مشخص می‌شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به گستردگی فضای مجازی و ترجیح مردم به استفاده از خدمات اینترنتی، ممکن است جرائمی در این فضا صورت گیرد و افراد مورد تهدید یا سوء استفاده مالی قرار گیرند. برای ثبت شکایت در این زمینه، وکیل پلیس فتا می‌تواند یاری‌دهنده شما در ثبت شکایت، پیگیری و به سرانجام رساندن پرونده حقوقی باشد که با توجه به پیچیدگی و جدید بودن قوانین فتا، باید از یک وکیل مجرب و مسلط به‌تمامی قوانین حقوقی کمک بگیرید.

سایت کیاوکیل با استفاده از باتجربه‌ترین وکلای پلیس فتا امکان ثبت شکایت حضوری و غیرحضوری را برای آسایش و کمک به مردم عزیز کشورمان فراهم ساخته‌است. برای مشاوره و ثبت شکایت و پیگیری می‌توانید به بخش خدمات حقوقی سایت مراجعه کرده و در اسرع وقت از راه‌های حقوقی در این زمینه آگاه شوید.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *