کلاهبرداری از طریق کارت به کارت چیست ؟

کلاهبرداری به این روش به معنی دزدیدن و سرقت اموال افراد از طریق حیله و نیرنگ با روش کارت به کارت کردن است. مواردی که شامل کلاهبرداری از این طریق می‌شود عبارتند از کارت به کارت به بهانه برنده شدن در مسابقات و کارت به کارت به‌منظور خریدهای اینترنتی. افرادی که بدین طریق از آنها سرقت شده است می‌توانند با مراجعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شکایت کنند. اگر این مشکل براتون پیش امد میتونید با وکیل کلاهبرداری کمک بگیرید

برای مشاوره با وکیل کلاهبرداری کلیک کنید. 

 

کلاهبرداری از طریق دستگاه کارت‌خوان

موارد کلاهبرداری به‌واسطه کارت به کارت

پیش‌تر در مورد موارد کلاهبرداری به این روش صحبت کردیم، اما در اینجا قصد داریم هر یک از این موارد را تشریح کنیم به‌طوری‌که برای همه افراد کاملاً واضح و روشن باشد. برای راهنمایی با وکیل کلاهبرداری تماس بگیرید

ارسال پیامک یا تماس بهمنظور برنده شدن در مسابقات و دریافت جایزه

یکی از رایج‌ترین انواع کلاهبرداری به‌وسیله کارت به کارت فرستادن پیام‌های جعلی به افراد یا برقراری تماس با آنها به‌منظور دریافت جایزه است که از سوژه مورد نظر خود می‌خواهند به دستگاه عابربانک مراجعه کند و  طی فرایندی که فرد مجرم آن را به سوژه به‌صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهد، حساب فرد را تخلیه می‌کنند.

شگردی که مجرمان در این روش به کار می‌برند تغییر زبان عابربانک به انگلیسی و سپس انتخاب گزینه‌های مورد نظر آنهاست که سبب می‌شود مجرمان بتوانند به‌سادگی حساب افراد را خالی کنند و از این طریق مبالغ هنگفتی برداشت کنند.

ساخت سایتهای خرید تقلبی بهمنظور ارسال کالا

از دیگر روش‌های کلاهبرداری از طریق کارت به کارت راه اندازی سایت‌های خرید تقلبی است که در ازای خرید محصول از شما پول دریافت می‌کنند، اما هیچ‌وقت کالایی به‌دست شما نمی‌رسد.

به این طریق که از شما خواسته می‌شود مبلغ مورد نظر را به کارت صاحب این سایت جعلی واریز کنید. اما با این کار نه تنها بخشی از وجه موجود در حساب خود را از دست می‌دهید، بلکه محصول مورد نظر را هم دریافت نمی‌کنید. لازم به ذکر است که در زمینه معاملات ملک برای رهن و اجاره هم این روش یکی از شگردهای مورد استفاده کلاهبرداران است.

وکیل کلاهبرداری

 

 

کپی اطلاعات کارتهای افراد مختلف در دستگاه کارتخوان

سومین روشی که کلاهبرداران به‌واسطه آن به تخلیه حساب افراد اقدام می‌کنند کپی اطلاعات کارت در دستگاه کارتخوان است. این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که شما برای خرید به فروشگاه می‌روید و سپس برای پرداخت کارت و رمز آن را در اختیار فروشنده یا صاحب فروشگاه قرار می‌دهید تا مبلغ مورد نظر را برداشت کند.

در این زمان فرد کلاهبردار یک دستگاه کپی در دستگاه کارتخوان قرار می‌دهد و زمانی که کارت در این دستگاه کشیده می‌شود کل اطلاعات کارت و رمز آن کپی می‌شود و در زمان بعد فرد کلاهبردار اقدام به خرید از این کارت می‌کند.

به‌منظور پیشگیری از این موارد کلاهبرداری که بالاتر ذکر شد توجه به برخی نکات ضروری است؛ از جمله عدم توجه به پیامک‌ها و تماس‌های جعلی برای دریافت جایزه، خرید تنها از سایت‌هایی که امن و دارای نشان اعتماد هستند و وارد کردن رمز کارت فقط توسط خودتان هنگام خرید. به هیچ عنوان رمز کارت خود را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهید.

 

مجازات حبس برای کلاهبرداری کارت به کارت

چنانچه مبلغ کلاهبرداری شده بیشتر از صد میلیون تومان باشد، مجرم به یک الی هفت سال حبس محکوم می‌شود. اگر مبلغ کمتر از صد میلیون تومان باشد، مجرم به شش ماه الی سه سال و نیم حبس محکوم می‌شود.

در صورتی که فرد خاطی کارمند دولت یا سازمان‌های وابسته به آن باشد یا خود را این‌گونه معرفی کند، یا جرم به‌واسطه انتشار آگهی و یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انجام شود، مجرم محکوم به حبس از دو سال الی ده سال است.

چنانچه مرتکبین به کلاهبرداری از کارمندان دولت، موسسات وابسته به آن، قوای سه‌گانه یا شهرداری‌ها باشد، علاوه بر حبس کار خود را از دست می‌دهند و از خدمت منفصل می‌شوند.

رد مال کلاهبرداری از طریق کارت به کارت به دارنده آن

از دیگر مجازاتی که برای مرتکبین به این جرم در نظر گرفته شده است، رد عین مال یا قیمت آن به صاحب و دارنده آن است.

یکی از مجازاتی که مجرمین محکوم به آن هستند پرداخت جزای نقدی به صندوق دولت معادل همان مبلغی است که مجرم از شخص مورد نظر اخذ کرده است.

 

طریقه شکایت از کلاهبرداری از طریق کارت به کارت

در قسمت‌های قبل در مورد مفاهیم کلاهبرداری، مواردی که شامل آن می‌شود و مجازات در نظر گرفته شده برای این جرم صحبت کردیم. باید توجه کنید که موارد ذکر شده در این دسته به همین موارد خلاصه نمی‌شود و باید دقت بیشتری در انجام امور روزمره خود داشته باشید. در ادامه به تشریح مراحل شکایت از این جرم می‌پردازیم.

تنظیم شکایت برای کلاهبرداری از طریق کارت به کارت

در مرحله اول از این فرآیند شخصی که مورد کلاهبرداری واقع شده است، باید شکایتی در این خصوص تنظیم کند و آن را در قالب یک فایل ورد ذخیره کند. که توسط یه وکیل کلاهبرداری انجام می شود

مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک قضایی

پس از تکمیل مرحله اول شخص باید به مراکز خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و فایل شکایت تنظیم شده را از طریق این مراکز ثبت و به دادگاه ارسال کند. پس از ثبت شکایت برای طرفین دعوی در دادسرا تشکیل پرونده انجام می‌گیرد و جلسات دادگاه از طریق سامانه ثنا به طرفین اعلام می‌شود.

ثبت نام در سامانه ثنا

شخص شاکی به‌منظور آگاهی از جلسات دادگاه و رسیدگی به شکایت باید در ابلاغ الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا ثبت نام انجام دهد و حساب کاربری برای خود تشکیل دهد. کسانی که می‌خواهند در این سامانه ثبت نام کنند، به دو طریق می‌توانند این کار را انجام دهند.

اول، می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک قضایی حساب کاربری تشکیل دهند. دوم، می‌توانند با مراجعه به سایت adliran.ir قسمت خدمات ویژه، گزینه ثبت نام آنلاین را انتخاب کنند و به‌صورت اینترنتی ثبت نام خود را انجام دهند.

پس از طی فرآیند ذکر شده شخص شاکی باید مدارکی که نشان می‌دهد از او کلاهبرداری شده را آماده کند تا در اولین جلسه تشکیل پرونده در دادسرا آنها را به محضر دادگاه و مقامات مربوطه مانند بازپرس یا دادیار تقدیم کند.

یکی از روش های کلاهبرداری در تهران  کلاهبرداری از طریق کارت به کارت است که امروزه خیلی بیشتر رواج پیدا کرده است . افراد زیادی هستند که از طریق پیامک و تماس های تلفنی با شهروندان تماس میگیرند و مژده خبر خوب که شما برنده جایزه ویژای شده اید و بایستی پای دستگاه عابر بانک بروید تا برای واریز یه حساب شما و پرداخت مژدگانی از کارت خود استفاده کنید . در ادامه این مطلب به روشهای جدید کلاه برداری از طرق کارت به کارت می پردازیم . این مقالعه توسط وکیل کلاهبرداری کیاوکیل تنطیم شده است تا شما را از گزند این روش های کلاه برداری در امان قرار دهد .

 

نتیجهگیری

یکی از جرائمی که متأسفانه این روزها زیاد درباره آن می‌شنویم و بسیار باب شده است کلاهبرداری از طریق کارت به کارت است. در این مطلب در مورد مفاهیم این نوع کلاهبرداری، مصادیق آن، مجازات در نظر گرفته شده برای آن و در نهایت نحوه شکایت از این نوع جرم صحبت کردیم.

سلام ممنون بابت وقتی که گذاشتید من مهدی مشهدی هستم خوش حال میشم نظرتون درباره این محتوا بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *