وکیل برای تغییر نام در تهران و غرب تهران

فرآیند تغییر نام و سن شناسنامه مستلزم طی کردن رویه‌های قانونی و اداری است و ممکن است با توجه به  مشکلاتی قانونی، شرایط تغییر آن به سادگی مهیا نشود. حتی در بعضی موارد ممکن است تغییر اسم و سن، بدون گرفتن وکیل تغییر نام و سن غیرممکن باشد. با دریافت مشاوره از یک وکیل برای تغییر نام خوب و حرفه ای می‌توانید، با شرایط تغییر اسم و موانع آن آشنا شوید و درعین حال با کمک وی از موانع و پیچیدگی‌های اداری و قانونی مربوط به این دعاوی بکاهید.

اگر قصد دارید نام یا سن خود یا فرد غیر رشید تحت ولایت خود را تغییر دهید، می‌توانید با اخذ مشاوره از یک وکیل برای تغییر نام در تهران و در مؤسسه حقوقی کیا وکیل، نسبت به روند قانونی این دعاوی آگاهی یابید.

پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از دوباره‌کاری‌های قضایی و انجام اقدامات غیرضروری پیش از هرچیز از یک وکیل برای تغییر اسم مشاوره بگیرید. زیرا هزینه وکیل برای تغییر نام در تهران بسیار پایین‌تر ازهزینه‌های متداول پرونده‌های حقوقی بوده و از هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند.

شرایط تغییر اسم و سن شناسنامه و نیاز به وکیل تغییر نام

پرونده‌های تغییر نام و سن شناسنامه در دسته دعاوی غیرمالی و حقوقی قرار دارند و صرف داشتن قصد تغییر نام از سوی خواهان که صغیرغیر ممیز، مجنون یا سفیه نباشد، برای شروع جریان رسیدگی کافی است. گرفتن یک وکیل برای تغییر نام در تهران و کرج به سادگی از طریق گروه حقوقی کیا وکیل امکان پذیر می باشد. ارائه مشاوره حقوقی رایگان تلفنی و حضوری نیز از خدمات ما  می باشد.

در میان اسناد قانونی موجود، سه منبع قانونی مهم که در فرآیند دادرسی دعاوی تغییر اسم مورد استفاده قرار می‌گیرند، قانون مدنی، قانون ثبت احوال و دستور‌العمل تغییر نام هستند.

طبق ماده 956 قانون مدنی ایران افراد به محض تولد از حقوق مدنی متمع خواهند شد. بنابراین حق داشتن نام یکی از حقوق بنیادین افراد تلقی می‌شود. طبق قانون ثبت احوال، انتخاب نام باید به‌گونه‌ای باشد که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی نشود. ضمن اینکه نام باید متناسب با جنس فرد باشد و در زمره نام‌های زننده و مستهجن قرار نداشته باشد.

اشخاص زیر 18 سال نیز چنانچه به تشخیص دادگاه رشید شناخته شوند می‌توانند، نسبت به ثبت درخواست تغییر اسم اقدام نمایند. ولی قهری یا قیم یا سرپرست قانونی نیز می‌توانند، نسبت به ثبت درخواست تغییر نام برای اشخاص محجور، سفیه و غیر رشید تحت ولایت یا قیمومت خود اقدام نمایند.

چنانچه متقاضی ثبت درخواست تغییر نام، در سنین 15 تا 18 سال باشد پس از ثبت درخواست لازم است، نسبت به اخذ موافقت سرپرست قانونی یا ولی خود اقدام کنند.

با کسب مشاوره از وکیل تغییر نام در تهران در گروه حقوقی کیا وکیل، از پیچ‌وخم‌های قانونی و اداری تغییر اسم آگاهی یابید. همکاران متخصص ما و وکیل غرب تهران با شناخت این موانع، رسیدگی به درخواست شما را تسریع ‌می‌کنند و با حذف مسیرهای غلط، زمان رسیدگی به این دعاوی را کوتاه‌تر کنند.

وکیل ثبت احوال

اهمیت وکیل برای تغییر نام و سن - گروه وکالت کیا وکیل

شما می‌توانید، در میان متخصصین مجربی که در گروه حقوقی کیا وکیل گرد هم آمده‌اند، از مشاوره یک وکیل برای تغییر نام در غرب تهران و کرج بهره‌مند شوید. اگرچه اخذ وکیل در این دعوای ضروری به‌نظر نمی‌رسد، اما افراد برای تغییر نام معمولاً با موانع متعددی مواجه می‌شوند.

در صورت عدم آگاهی نسبت به چگونگی رفع این موانع، تغییر نام می‌تواند، به تقاضایی غیرممکن تبدیل شود. چه بسا زمان‌بر بودن فرآیند رسیدگی به دعاوی تغییر نام در مراجع قضایی، فرد را در میانه راه از ادامه مسیر منصرف کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از دوباره‌کاری‌های قضایی و انجام اقدامات غیرضروری پیش از هرچیز از یک وکیل برای تغییر اسم مشاوره بگیرید. وکیل برای تغییر نام در تهران را می‌توانید در تیم حقوقی کیا وکیل بیابید.

نکات مهم قبل از اقدام و گرفتن وکیل برای تغییر اسم در تهران

طبق دستور العمل تغییر نام، هر فرد تنها یک بار می‌تواند، نام خود را بر اساس ضوابط قانونی موجود در این موضوع، تغییر دهد. از طرف دیگر رسیدگی به دعاوی تغییر اسم، در یک مرجع صالح انجام می‌گیرد.

با دریافت مشاوره از یک وکیل برای تغییر نام در تهران می‌توانید، نسبت به شناخت مرجع صالح رسیدگی به درخواست تغییر نام اقدام کنید.

نامهایی که تغییر نام آنها امکان پذیر است

در سند، مصادیقی از نام‌هایی که تغییر آن‌ها امکان‌پذیر است، ذیل هر تعریف بیان شده‌اند. این نام‌ها عبارتند از:

  • اسامی‌ که کمتر مورد اقبال عمومی هستند و فراوانی آن‌ها کم است، می‌توان به نام‌های مناسبی که فراوانی آن‌ها طی پنج سال گذشته مورد توجه بوده‌اند، تغییر داد.

  • نام‌هایی که درخواست‌کننده قصد افزودن و الحاق یک واژه به ابتدا یا انتهای آن یا حذف یک واژه از نام خود را داشته باشد: مانند امیر به امیر حسین، آذر افروز به آذر. در عین حال واژه «عبد» را نمی‌توان از اسامی و صفات خداوند حذف کرد.( حذف عبد از واژه عبدالله). در غیر این‌صورت حذف این واژه از سایر اسامی اشکالی ندارد (مانند حذف واژه «عبد» از نام عبدالحسن).

  • چنانچه اسم اصلی فرد، کنیه ااشخاص مذهبی باشد، می‌تواند آن را به بک نام مذهبی تغییر دهد، مانند: ابوطالب به محمد.

  • نام‌هایی که در تلفظ یا نوشتن دشواری ایجاد کنند را نیز می‌توان به نام‌های مناسب طبق ضوابط مربوط به مقررات تغییر نام، تغییر داد.

  • نام‌هایی که طبق مستندات ارائه شده مغایر شئونات اجتماعی، مذهبی و باشد.

  • اسامی غیردینی را می‌توان به نام‌های دینی که متقاضی به آن‌ها مشهور است، تغییر داد.

  • اگر نام فرد برای او طبق مستندات ارائه شده ایجاد مشکل کند، می‌توان آن را طبق ضوابط موجود تغییر داد.

وکیل برای تغییر نام در تهران

دفتر وکیل تغییر نام غرب تهران

تماس با وکیل: 77417959-021